Brev:
Kostplan - 9 mdr.
18. marts 2009
Alder:
9 mdr.
Kostplan - 9 mdr.
Kære Helen
Nu skriver jeg igen for, som tidligere, at få et godt råd. Og dem har du heldigvis mange af:)
Min søn er efterhånden blevet 9,5 måned gammel. Han var kommet rigtig godt i gang med selv at spise, nærmest hvad som helst jeg tilbød ham.
Så blev han syg og havde feber i 3, næsten 4, uger - hvor han selvfølgelig ingen appetit havde. Han drak mælk hos mig og det var det. Han tabte sig næsten et kilo. Han er rask igen og har været det i 14 dage, men appetitten er ikke rigtig vendt tilbage. Han er meget glad for brystet og får uforholdsmæssigt mange amninger i løbet af en dag, jeg har dog igen fået trappet amningen ned til ca. 4-5 stykker. Han sover heldigvis rigtig fint igen efter han er blevet rask. Fra 19.30 til 7,8 stykker - kun afbrudt af en enkelt amning omkring midnat.
ca. 08.00 - bliver tilbudt grød/mælk af kop + efterfølgende amning. 3/4 dl. ca.
ca. 10 - bliver tilbudt lidt rugbrød, mos, grød, hvad som helst men er ikke interesseret. Det ender så med lidt frugt + amning før han skal sove.
ca. 10 - 12 eller 11-13 sover.
Vågner og er ikke sulten. Men vil gerne lege og hygge.
kl. 14 insisterer jeg på, at han skal spise, han får lidt rugbrød og rester + lidt mos. Han spiser meget lidt. Vi henter storesøster.
kl. 16 frugt + amning.
17-18 forskelligt mad i hånd mens jeg laver aftensmad.
kl. 18 spiser med os, men igen ikke særlig meget. Hvis der dog er brun sovs ryger der lidt ekstra ned :)
kl. 19 amning
kl 24 amning
Jeg har en rigtig glad og dejlig dreng med masser af krudt i - selvom han ingen steder kommer endnu. Han er selvfølgelig træt, hen af eftermiddagen, men vil ikke længere sove lur der, selv om han har været vågen i mange timer.
Jeg starter på arbejde om et par måneder og til den tid, skal amningen jo være alvorligt nedtrappet. Jeg kunne på sigt, godt tænke mig, at bibeholde en enkelt morgenamning, frem for en enkelt aftenamning (ved godt at det ligger noget ude i fremtiden).
Hvordan ville en fornuftig kost- og ammeplan se ud, nu hvor han er snart 10 måneder?
Venlig hilsen
En madfrustreret mor.